'TRŽIŠTE JE POLUDJELO'

Rabljeni automobili skuplji su nego ikad prije, ima ih manje nego kupaca – stručnjaci objasnili što se događa

Objavljeno: 06.01.2022. Metropolitan

Njemačka je poznata po velikom izboru rabljenih automobila, štoviše, od ukupnog broja prodanih automobila, najviše je upravo onih rabljenih. Međutim, ponuda rabljenih vozila u posljednje se vrijeme značajno smanjila, piše Večernji.hr.

– Trenutno imamo manje polovnih automobila nego kupaca. Polovni automobili su postali rijetka roba – rekao je zamjenik predsjednika Središnjeg saveza njemačke automobilske trgovine (ZDK) Thomas Peckruhn.

Za one rabljene automobile koji su dostupni, kupci zbog manjka ponude moraju platiti više. Peckruhn ističe da su cijene porasle od pet do deset posto, a postoje i slučajevi gdje su noviji polovni automobili skuplji od istih tih modela potpuno novih automobila. Razlog je taj što se na isporuku novih vozila trenutno čeka mnogo dulje.  

Tržište poludjelo

Martin Weiss, koji radi za “DAT“, organizaciju koja neutralno i objektivno procjenjuje stvarnu vrijednost automobila, čudi se dok promatra aktualne trendove u branši.

– Tržište je poludjelo – govori i dodaje da su polovni automobili sad skuplji nego ikad prije, čak do 15 posto više.

Također, Weiss kaže da u pojedinačnim slučajevima cijena može biti još veća, a to se prije svega odnosi na automobile s dizelskim motorima, koji su sada mnogo skuplji nego u prvim godinama poslije izbijanja skandala s lažnim emisijskim vrijednostima poznatim pod nazivom “Dieselgate“.  

Veliki porast cijena izazvala je pandemija koronavirusa i stalni manjak čipova za automobilsku elektroniku. Isto tako, tvrtke koje se bave najmom vozila, sada manje investiraju u vozila koja će poslije kraćeg vremena biti ponuđena na prodaju, a pao je i broj prijavljivanja novih automobila koje trgovci poslije samo jednog dana deklariraju kao polovne.

Peckruhn kaže da je jednostavno pušteno premalo automobila na tržište.

Zbog nestašice čipova, ljudi na nove automobile čekaju i po godinu dana, stoga se češće odlučuju za kupovinu polovnog, a tako se ponuda dodatno smanjuje. Poboljšanje nije na vidiku prije 2023., a Peckruhn tvrdi da ćemo povećanje cijena rabljenih automobila osjetiti i 2022. godine.

Normalizacija najranije 2023.

Analitičar automobilskog tržišta Weiss također računa s postupnom normalizacijom tržišta najranije 2023. godine. Prema nekim proračunima, Nijemci su za kupovinu polovnog automobila u prosjeku izdvajali oko 14.730 eura, a to je čak 19 posto više nego 2019. godine. Istraživanje dnevnog lista Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) za usporedbu je pokazalo da je rabljeni automobil 2001. godine u prosjeku koštao 8310 eura.

Najskuplji su polovni automobili kod lokalnih trgovaca i na virtualnim platformama kao što su “Auto1″ ili wirkaufendeinauto.de, a povoljni automobili mogu se kupiti na dražbama ili putem privatnih oglasa. Ipak, tu je potreban veći oprez i mnogo detaljnije pregledavanje vozila, a time i veće znanje samog kupca.  

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba