IZMJENE ZAKONA O SIGURNOSTI PROMETA: OPORBA OVU ODREDBU OCIJENILA SKANDALOZNOM, VLADAJUĆI MISLE DA SE NJOME ŠTITE ŽIVOTI

Liječnici će moći procjenjivati sposobnost vozača i o tome obavještavati policiju

Objavljeno: 17.02.2022. Metropolitan

Za vrijeme rasprave o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, saborska  je oporba u srijedu ocijenila prijedloge po kojima bi liječnici prijavljivali privremenu nesposobnost svojih pacijenata da voze, skandaloznom, dok su vladajući isticali da će se izmjenama tog zakona povećati zaštita zdravlja i života sudionika u prometu, piše Poslovni.hr

Vladajući su napomenuli da ovim izmjenama Zakona žele smanjiti broj ljudi koji stradaju u prometu, a državni tajnik u Ministarstvu unutarnjih poslova Žarko Katić je upozorio da je u 2020. bilo 58 poginulih na milijun stanovnika, dok je prošle godine bilo njih 71.

Najviše rasprave

Prijedlog koji je posebno podigao prašinu, a rečeno je da se uvodi ovim izmjenama i dopunama, je da liječnici izdaju obavijesti o privremenoj nesposobnosti za upravljanje vozilima zbog privremenog zdravstvenog stanja vozača. Uz liječničko upozorenje vozaču, liječnici bi o tome trebali obavijestiti i policijsku upravu i postaju prema mjestu prebivališta vozača. Katić je dodao i da je ministar zdravstva, u ovom slučaju, dužan uskladiti Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače i u skladu s time, propisati stanja zbog kojih vozači nisu sposobni privremeno upravljati vozilom najduže pola godine.

Ova je odredba potakla najviše rasprave. Iz SDP-a su poručili kako taj prijedlog neće podržati, a Klub zeleno-lijevog bloka ocijenio ga je prijedlog skandaloznim. Tvrde da to neće povećati sigurnosti na cestama, nego upravo suprotno. Smatraju da pacijenti zbog toga neće ići svojim liječnicima obiteljske medicine jer će znati da im se to može dogoditi, a zbog toga, objašnjavaju, neće ni prijaviti zdravstvene tegobe koje imaju te neće uzimati propisanu terapiju. 

Uz ovaj prijedlog, izmjenama i dopunama će se regulirati sudjelovanje u prometu osobnih prijevoznih sredstava (električni romobili, električni monocikli, segway i slično), uredit će se pravo i način korištenja površina na kojima se mogu kretati, te će se urediti uvjeti koje moraju ispunjavati takva vozila i njihovi vozači. Također, uvode se i dvije nove kategorije prijevoznih sredstava: pomoćna pješačka sredstva (romobili bez motornog ili električnog pogona, bicikli, role, koturaljke i drugo) te osobna prijevozna sredstva, odnosno, ona koja do sada nisu bila razvrstana ni u jednu kategoriju (monocikl s motornim ili električnim pogonom, segway te romobili s motornim ili električnim pogonom i drugo). 

Dobna granica

Određeno je da su se spomenuta vozila dužna kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, uz iznimku koja bi vrijedila na dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je dopuštena brzina kretanja do 50 kilometara na sat i manja, što više uz desni rub kolnika, ako je isto dopušteno prometnim znakom. 

Također, definirana je i dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima tog tipa, a ona je minimalno 14 godina. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba