U SUBOTU NA SNAGU STUPAJU IZMJENE ZAKONA O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA

Biciklisti više ne smiju imati slušalice na ili u oba uha, uvedena pravila za vožnju e – romobilima – evo što se još mijenja

Objavljeno: 28.07.2022. Metropolitan

U subotu na snagu stupaju izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima se uvode značajne novosti u zakonsku regulativu na području sigurnosti prometa na cestama.

-Radi se o obuhvatnim izmjenama krovnog zakonskog propisa o sudjelovanju u prometu na cestama, za koje su učinjene detaljne preliminarne analize kako bi se postojeće prakse unaprijedile iz svakog, za veću sigurnost i praktičniju vožnju, potrebnog rakursa te su u izradi konzultirane sve povezane struke i institucije, kao i građani – pojasnili su iz Ministarstva unutarnjih poslova.

Istaknuli su da će se po prvi put zakonski regulirati sudjelovanje u prometu električnih romobila i monocikala, segwaya i sličnih prijevoznih sredstava, koji se svrstavaju u posebnu kategoriju vozila, za koju je uveden i zajednički izraz – osobno prijevozno sredstvo. Zakon ih definira kao vozilo koje nije razvrstano niti u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg je mjesta, a čiji radni obujam motora nije veći od 25 kubičnih metara ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kilovata i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km/h – vozilo koje se može samo uravnotežiti, monocikl s motornim ili električnim pogonom, romobil s motornim ili električnim pogonom i slično. Jednako tako, propisane su i površine po kojima se mogu kretati te uvjeti koje moraju ispunjavati vozila i njihovi vozači prilikom sudjelovanja u prometu.

Izmjenama Zakona obuhvaćeni su i vozači osobnog prijevoznog sredstva te vozači bicikla, koji ne smiju  upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha, čime bi se umanjila mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. U slučaju kršenja propisane obveze, propisana je novčana kazna od 300 kuna.

-Novim Zakonom, dodatno se propisuju površine kojima je vozač dužan prilagoditi brzinu kretanja vozila. Tako su u Zakon uvedene takozvane “druge površine“, kako bi regulativa i u tom dijelu bila primjenjiva i na nove kategorije vozila, odnosno na osobna prijevozna sredstva. Uz to, vozačima B kategorije novi Zakon omogućuje upravljanje motornim triciklima na području Hrvatske, uz ispunjavanje određenih uvjeta – rekli su iz MUP-a.

Liječniku koji je obavio pregled ili je liječio vozača te izabranom liječniku, uvodi se obveza, da sukladno pravilniku kojim se propisuju zdravstveni pregledi vozača i kandidata za vozače, upozore vozača o privremenoj nesposobnosti, koja ne može biti duža od šest mjeseci. Liječnici su u obavezi dano upozorenje evidentirati i u medicinskoj dokumentaciji.

-Po isteku roka o privremenoj nesposobnosti vozač se neće upućivati na ponovni liječnički pregled, a za liječnike koji ne obavijeste vozača o privremenoj nesposobnosti te podatak o tome ne evidentiraju u medicinskoj dokumentaciji propisane su prekršajne sankcije, koje su predviđene i za vozače koji će upravljati vozilom u prometu na cesti za vrijeme dok im je izdano navedeno upozorenje liječnika o privremenom zdravstvenom stanju – pojasnili su iz MUP-a.

Vozači koji nemaju kutiju prve pomoći, bit će sankcionirani novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna, a Zakon je definirao i koridor za prolazak vozila hitnih službi na prometnicama s više od dvije prometne trake.

Definirani su i novi pojmovi, kao što su “zona prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni“, “pomoćna pješačka sredstva“, “jahač“ i “automatizirano vozilo“. Pojašnjavaju iz MUP-a, da se po prvi puta regulira sudjelovanje jahača u prometu na cestama, a uvodi se i novi pojam koji označava potpuno automatizirano vozilo, odnosno vozilo koje se može kretati na cesti bez prisutnosti vozača – potpuno automatizirano vozilo bez upravljača, dodajući da se propisuje i sankcija za vozače koji koriste vozila s ugrađenim sustavima za pomoć vozaču (djelomično automatizirano vozila) na način da vozilo upravlja samostalno, a pritom, dakle za vrijeme vožnje, vozači niti ne sjede na vozačkom sjedalu, čime nisu u mogućnosti reagirati u nepredviđenim slučajevima.

Sve novosti koje sudionike u prometu očekuju, s izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, možete pogledati ovdje.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba