
Kako bi se jasnim uputama i savjetima te pravodobnim reagiranjem u doba pandemije koronavirusom pomoglo osobama i tvrtkama u reguliranju svakodnevnog života i zaštite zdravlja i poslovanja, u koordinaciji Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo osposobljen je pozivni centar s besplatnim brojem 113, kažu u Stožeru civilne zaštite.
Kažu da svaki dan liječnici i volonteri iz sustava zdravstva, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Hrvatske gospodarske komore i civilne zaštite, od 7 do 22 sata odgovaraju na pozive kako bi se ublažio teret koji nose epidemiolozi i drugi liječnici koji rade u srcu pandemije.
Napominju kako su najčešća pitanja vezana uz svakodnevni život stanovništva, poput hoće li se ususret Uskrsu hrvatski građani koji dolaze iz EU-a puštati da prijeđu granicu, postoji li mogućnost prijenosa preko dlake kućnih ljubimaca, kako se ponašati u samoizolaciji, koliko prije pojave simptoma je osoba zarazna, kakvi su to bliski kontakti, kome i gdje se javljaju stariji građani koji trebaju pomoć oko nabave, kome se možemo obratiti za psihološku pomoć i sl.
Naglašavaju kako volonteri svaki dan prime više od 50.000 poziva, a nakon većih izvanrednih stanja kao što je bio zagrebački potres, poziva bude i više.