PROŠLO JE 25 GODINA OD TRAGIČNE SMRTI LADY DI

˝Te se noći, u luksuznom automobilu Mercedes-Benz S280, pod utjecajem alkohola i antidepresiva, silovito zabio u potporni armiranobetonski stup˝

Objavljeno: 31.08.2022. Metropolitan

Nesreća koja se dogodila 31. kolovoza 1997. godine u pariškom tunelu Pont de l’Alma potresla je cijeli svijet. Te je noći, u luksuznom automobilu Mercedes-Benz S280, zvanom ‘Genšer’, kojeg je te kobne noći Henri Paul, pod utjecajem alkohola i antidepresiva, nakon što je pri pretjecanju velikom brzinom zakačio Kiju Pride i izgubio kontrolu, silovito zabio u potporni armiranobetonski stup, nalazili su se Lady Di i njezin ljubavnik, filmski producent, Dodi Al-Fayed te zaštitar Trevor Rees-Jones, koji je jedini preživio. Jurnjava je bila uzrokovana bijeg od paparazza na motociklima, a tragičnom je događaju pridonijelo što Diana nije bila vezana na stražnjem sjedištu automobila.

Diana Spencer rođena je 1. srpnja 1961. godine kao kći malo poznatog osmog grofa Johna Spencera, a 29. srpnja 1981. vjenčala se u ceremoniji koju su prenosile 74 stanice širom svijeta, za 20 godina starijeg Charlesa, princa od Walesa. Dobili su sinove, prinčeve Williama (21. srpnja 1992.) i Henryja (15. rujna 1985.). Zbog trzavica i obostrane bračne nevjere prestali su zajedno živjeti 9. rujna 1992. te su se razveli 28. kolovoza 1996.

Pred nesreću Diana je bila u vezi, ljubavno-interesnoj (omjer je teško odrediti), sa sinom egipatskog milijardera Mohameda Al-Fayeda. Ta je veza bila krajnje neprihvatljiva za Britansku krunu, nagađalo se da je bila trudna, pa bi budući kralj William dobio polubrata ili polusestru muslimanske vjeroispovijesti. To je polazište teorija urote, da su smrt izazvali agenti britanske tajne službe.

– U prometno-tehničkom smislu nesreća je zanimljiva, jer je pokazala da vozača i putnike, od najtežeg ishoda, ne može zaštiti ni najsigurniji automobil (tada je to bio Mercedes-Benz S-klase, serije W140, koji se proizvodio od 1991. do 1998.), ako se automobil zabije u armiranobetonski stup (pri čemu dvotonska masa postaje kontraproduktivna), a osobe u autu nisu vezane sigurnosnim pojasom.

Nagađalo se i da je konkretni Mercedes-Benz S280 prethodno imao tešku nesreću s prevrtanjem, nakon koje je ocijenjena totalna šteta te da je potom popravljen nestručno, u sumnjivim okolnostima, ali to, izvjesno, nije bilo presudno. Konkretne okolnosti udara punom brzinom u armiranobetonski stup osoba koja nije vezana sigurnosnim pojasom teško je mogla preživjeti – piše Autoportal.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba