SIGNALIZACIJA U OKUČANIMA NIJE RADILA PET ILI ŠEST DANA, BILA JE U KVARU 20-AK PUTA

SINDIKAT STROJOVOĐA: ˝Proći crveno svjetlo sa sto na sat – to je suicid˝

Objavljeno: 12.09.2022. Metropolitan

Kako je i bilo najavljeno, sindikat strojovođa Hrvatske na današnjoj je konferenciji za medije pokazao, kako tvrde, dokaze o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosno-signalnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska u vrijeme nesreće u kojoj su u petak poginule tri osobe. Njihove su tvrdnje suprotne onima HŽ Infrastrukture i inspektora Agencije za istraživanje nesreća.

Predsjednik sindikata Nenad Mrgan kazao je kako je presica sazvana jer informacije, odnosno izjave ne prikazuju stvarno stanje, a Dalibor Petrović, dopredsjednik sindikata strojovođa, ispričao je kako je došlo do nesreće.

– Negdje oko 3, 4 kilometara postoji lagana vožnja, zbog tehničkog stanja infrastrukture. Na toj dionici se vozi laganom vožnjom. Ovo je neoborivi zapis što se dogodilo, a to je uređaj koji se nalazi u svakom vlaku. Stvarna situacija je ovakva: To je kvar signalizacije i to je registrirano na uređaju. Vožnju po nalogu radite samo ako vam je netko rekao da možete dalje. Strojovođa je obavijestio svog dispečera u trenutku udara. Vlak je stajao 15, 16 minuta, to je moralo biti vidljivo radniku. Uređaj to mora vidjeti, radnici su to morali vidjeti, da strojovođa prolazi kroz crveno – rekao je i objasnio proceduru.

– Procedura vam ide ovako, oni su morali isključiti napon, a strojovođa zna za proceduru. Zašto nije pokrenuta procedura da se zaustave svi vlakovi? Nitko nije ništa poduzeo i on je išao i on je na ovaj ili onaj način bio obaviješten da može voziti, jer proći crveno svjetlo sa sto na sat. To je suicid, a strojovođa nije bio suicidalan – kazao je.

Sindikat strojovođa tvrdi da je posluživao vožnju po nalogu, a je li imao pismeni ili usmeni nalog, to će se pokazati.

– Jedino vjerujemo DORH-u, nikome drugome. On je imao samo jedan nalog, ali dozvolite da je on možda imao i drugi nalog. Teško ćemo sve saznati, ali strojovođa sigurno nije prošao dva crvena, prometnik sigurno nije odgovoran – ispričao je, a na pitanje postoji li mogućnost da je strojovođa informaciju shvatio krivo, Petrović je kazao sljedeće…

– Recimo da je strojovođa krivo i shvatio, bilo je 15 minuta da netko vidi da je prošao kroz crveno i reagira. Ovdje je niz faktora koji su sudjelovali, a ovdje se sve svodi na onog zadnjeg. Da je signalizacija bila ispravna sve bi drugačije izgledalo – rekao je pa dodao da signalizacija u Okučanima nije radila pet ili šest dana i bila u kvaru “barem 20-ak puta”.

– Bojimo se da će ekipa iz HŽ Infrastrukture, da je moguće svašta s tom ekipom. Ne isključujem mogućnost da je masno plaćen sustav prometniku pokazivao da je sve u redu, ali to će istraga pokazati. Prometnik nije mogao reagirati na vrijeme, jer je imao 4 minute – kazao je Petrović, a na komentar da su novinari izračunali da je prometnik u Okučanima ili Novskoj imao 13 minuta da zaustavi vlak, kaže kako vlak nije smio biti otpremljen iz Okučana.

– Nikad se nije dogodilo da bi strojovođa sam od sebe krenuo. Tu može biti da je dobio nalog, možda ga je netko zvao pa je dobio nalog preko telefona…. Policija jako dobro slaže križaljke, ja se ne bojim – kazao je i ponovio da je strojovođa putničkog vlaka prošao kroz tri crvena.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba