Tajni ugovor ZET-a

Tvrtka iz Banja Luke će na autobuse i tramvaje stavljati reklame: “Farbaj Miki kako želiš! Fućkaš plavu boju!”

Objavljeno: 25.01.2021. Metropolitan

Početkom prosinca prošle godine na stranicama ZET-a objavljen je javni poziv za zakup javnih površina vozila ZET-a u kojem je rok za prijavu iznosio osam dana. Iz ZET-a kažu da mogu ugovarati poslove na temelju “javnih poziva”, da nemaju obveze da provode natječaje i objavljuju tko se i kako natjecao, i koliko košta sklopljeni posao, tko će zaraditi, a tko će biti na gubitku.

– Davanje u zakup vanjskih površina vozila ZET-a nije u sustavu javne nabave, radi čega Zagrebački električni tramvaj pri odabiru poslovnih partnera nije ograničen odredbama Zakona o javnoj nabavi, već odredbama Zakona o trgovačkim društvima i drugim pripadajućim propisima – rekli su u ZET-u.

Net.hr saznaje da se na javnom pozivu ZET odlučio za tvrtku iz Banje Luke, InfoMedia Group, u vlasništvu regionalno poznatog tajkuna, Vedrana Pušića. Prema podacima iz javnog poziva, ZET na korištenje daje vanjske površine stotinu autobusa i pedeset tramvaja, uz neobično liberalne uvjete, primjerice, bez obveze vraćanja vozila u prvobitno stanje, ili ikakvih ograničenja oko izbora boje ili slično – kakva su postojala u ranijim fazama marketinškog eksploatiranja tramvaja i autobusa.

Gradonačelnik Milan Bandić osobno je 2012. naredio ZET-u da se s tramvaja skinu sve postojeće reklame jer “nagrđuju vozila”. ZET se branio da od takvih reklama zarađuje i do milijun kuna godišnje, ali gradonačelnik je bio neumoljiv.  Novi modeli tramvaja (2200 tip) posve su izuzeti iz oglašavanja, a i nakon završetka reklamnog razdoblja, npr. nakon godinu dana, upisana je obaveza vraćanja u tradicionalnu, plavu boju.

– Tvrtka iz Banje Luke ne mora ništa od toga. Farbaj Miki kako želiš! Fućkaš plavu boju! Ode sada i sva zarada u Banju Luku. I tko će sada bojiti vozila, hoće li dolaziti radnici iz Banje Luke? – rekao je sugovornik iz ZET-a za Net.hr.

Iz ZET-a i InfoMedia Groupa iz Banje Luke nisu htjeli otkriti vrijednost potpisanog ugovora. Iz ZET-a odgovaraju da je postojao interes “većeg broja društava”, te da je izabrana najpovoljnija ponuda.

Tvrtka InfoMedia Group posluje od 2004. godine, a predstavlja se kao “regionalni tržišni lider” čiji je temeljni biznis oglašavanje na vozilima i unutar vozila javnog gradskog prijevoza u zemljama regije. Kažu da je javljanje na javni poziv ZET-a za njih bio “poslovno logičan potez”.

Do sada nisu surađivali ni s jednom tvrtkom u vlasništvu Grada Zagreba, no, naglašavaju da imaju namjeru širiti se na hrvatskom tržištu, ali i ostalim zemljama EU-a. Kažu da nemaju informaciju koliko je bilo drugih ponuđača, no smatraju da je presudila njihova cijena, odnosno, najbolja financijska ponuda. Kažu kako im je u planu otvaranje tvrtke InfoMedia Group d.o.o. u Zagrebu.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba