SINDIKAT BICIKLISTA NEZADOVOLJAN JE ŠTO NE POSTOJI ALTERNATIVNI PRAVAC TIJEKOM SANACIJE SAVSKOG MOSTA

“Savskim mostom dnevno prođe i preko 10.000 ljudi. U idućih 14 mjeseci osuđeni su na penjanje i silaženje po stepenicama na Jadranskom mostu”

Objavljeno: 07.02.2021. Ante Ferara

„Kada su biciklisti i pješaci u pitanju, pravovremeno planiranje alternativnih pravaca za kretanje ne samo da nije prioritet, nego Grad niti nakon početka radova i mnogih apela građana ne pokazuje volju ni spremnost da osigura adekvatne koridore koje bi građani koristili za kretanje idućih 14 mjeseci (koliko se predviđa trajanje radova na Savskom mostu). Takvo stajalište Grada, kojem je broj kilometara staza jedino mjerilo uspješnosti razvoja biciklističkog prometa, i ne bi čudilo da se radi o nekoj drugoj, pješacima i biciklistima manje opterećenoj lokaciji“, kažu u Sindikatu biciklista.

Dodaju kako Savskim mostom prosječno dnevno prođe 5000 biciklista što taj most čini jednim od najopterećenijih biciklističkih pravaca u Zagrebu. Kada se tome pridoda broj pješaka, pretpostavlja se da mostom prođe i preko 10.000 ljudi. Upozoravaju kako u tu brojku spadaju i stariji i mlađi, jači i slabiji, ljudi koji mogu staviti bicikl na rame i prenijeti ga po stepenicama, ali i oni koji to ne mogu, majke s dječjim kolicima, umirovljenici s vrećicama iz dućana, osobe u invalidskim kolicima i na štakama.

– Savski most prelaze i slijepi i slabovidni, ali i ljudi s raznim drugim poteškoćama u kretanju koji su u idućih 14 mjeseci osuđeni na penjanje i silaženje po stepenicama na Jadranskom mostu kako bi došli do pekare ili dućana, otišli na posao, fakultet i dr. – kažu. Smatraju kako je istovremeno prostor koji je osiguran na Jadranskom mostu za motorni promet ostaje u potpunosti netaknut te kako se ništa nije napravilo iako za to postoje jednostavna i efikasna rješenja.

– Prenamjenom jedne od tri prometne trake, na istočnoj strani Jadranskog mosta (koje kasnije ionako prelaze u dvije), u površinu za kretanje pješaka i biciklista te spajanjem na nogostup kod Remetinečke ceste, onih 10.000 ljudi bi se poštedjelo barem jednog nepotrebnog uspinjanja stepenicama. Sužavanjem prometnih traka i ograničenjem brzine kretanja napravili bi se preduvjeti za uklanjanje metalne ograde koja značajno smanjuje širinu nogostupa, a time dobila potrebna širina za nastavak spoja prenamijenjene trake do Selske ceste čime bi se omogućio kontinuiran prelazak preko Save biciklistima bez potrebe za prenošenjem bicikla po stepenicama – rekli su u Sindikatu biciklista.

Kažu kako za sada od Grada jedino mogu čuti pozive građanima u kojima ih se moli za razumijevanje i strpljenje kako bi se sanacija Savskog mosta što prije privela kraju.

– S obzirom na to da nije jasno kako strpljenje građana može utjecati na dinamiku izvođenja radova na Savskom mostu, Sindikat biciklista ne može poslušati ovakve apele te se unaprijed ispričava građanima ako se radovi produlje zbog nerazumijevanja i neprihvaćanja nastavka diskriminacije pješaka i biciklista, a Gradu Zagrebu poručuje kako neće stati upozoravati na ovaj problem dok se ne napravi adekvatno rješenje – napominju na stranici sindikatbiciklista.hr.

Kako su nam kazali, zahtjev za osiguravanje alternativnih koridora kretanja za vrijeme sanacije Savskog mosta poslali su nadležnima, ali odgovor još nisu dobili. I mi smo poslali upit. Nakon što dobijemo odgovor svakako ćemo ga objaviti.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba