Dosta je bilo očajavanja ispred TV-a ili kino platna

Poslužite se ‘trikovima’ filmskih kritičara kako biste znali prepoznati dobar film

Objavljeno: 15.01.2022. Metropolitan

Za svog života, svaka osoba u prosjeku pogleda oko 2000 filmova. Gledanje filmova jedan je od omiljenih načina provođenja slobodnog vremena većine ljudi, a filmovi su privlačni jer opuštaju, razvijaju kreativnost, i ono najvažnije, nude bijeg od svakodnevice.

Poput filmskih stručnjaka

I dok većina filmove gleda upravo zbog tog posljednjeg razloga, postoje i oni pojedinci kojima je gledanje filmova strastveni hobi, a nekima čak i zanimanje, pa se njihovo gledanje filmova znatno razlikuje od načina na kojeg filmove gledamo mi ostali. Primjerice, filmski kritičari prilikom gledanja filmova pažnju posebno pridaju detaljima koje većina nas neće ni primijetiti.

Iako možda nikada nećete gledati film s tolikom pozornošću kao navedeni stručnjaci, ipak se možete približiti ovakvom načinu gledanja filmova, a razlog je zapravo vrlo dobar. Naime, postoje neke odrednice, a koje primijete samo stručnjaci i prema kojima se može odrediti isplati li se uopće pogledati neki film. Tako ćete moći izbjeći gledanje lošeg filma zbog krive procjene, piše Večernji.hr.

Prilikom gledanja filma, važno je imati na umu da je cilj svake scene i svakog kadra ostaviti utjecaj na gledatelja i razumjeti da u filmu ništa nije slučajno. Dakle, neki tekst je izgovoren na neki način s razlogom, kamera se nalazi na određenom položaju s razlogom, a pozadina je takva kakva jest s nekim razlogom.

Najvažnija osoba filma jest redatelj, a ne glumac. Redatelj je glavni “krivac“ zbog kojeg je film takav kakav jest i on je taj koji je imao određenu viziju, a glumci su njegovu viziju samo ispunili. Uloga redatelja najuočljivija je u onim trenucima filma kada se događa neočekivani zaokret. To su najbitnije scene filma i ako nisu dobro napravljene, film vjerojatno neće biti dobar. Kvalitetni zaokreti u radnji moraju šokirati i izazvati snažnu reakciju, a ako te reakcije izostanu, dogodio se veliki propust od strane redatelja.

Priča, kamera, glumci  

Vrlo bitna stavka je i priča filma, koja se uvijek može podijeliti na tri točke – uvod, sredinu i kraj. To je ujedno i najučinkovitiji način pričanja filmske priče, ali postoje i filmovi koji imaju drugačiju strukturu. Kod ovog najučestalijeg oblika, između desete i petnaeste minute filma ćete vidjeti ‘ključni trenutak’ filma ili trenutak koji će obilježiti cjelokupnu radnju, a oko tridesete minute moći ćete prepoznati ranije naveden zaokret. Nakon zaokreta, tema filma će biti upravo njegov utjecaj na likove i radnju, a oko devedesete minute obično se pojavljuje iduća prekretnica koja signalizira približavanje kraja, odnosno, zaključak i razrješenje.

Bitan je i položaj kamere, stoga su glavni snimatelj i montažer jedne od ključnih osoba filma i zaduženi su za pretvaranje redateljeve vizije u stvarnost. Ključ uspjeha je u njihovoj procjeni prilikom odabira kutova snimanja, izmjenjivanja kamere i njezine pozicije, te ostalih tehničkih stvari koje inače ne primijetimo. Upravo kamera stvara dinamiku filma i mnogo je važnija nego nam se možda čini. Ne odgovara svaki pokret i položaj kamere svakoj sceni, stoga je ključno izabrati ono najbolje da se što bolje dočara ono što se događa ispred kamere, a to mogu samo pravi stručnjaci.

I, naposljetku, tu su glumci, čiji je odabir također vrlo bitan. Riječ je o osobama koje, zahvaljujući svom talentu i osobnosti, mogu čak i prosječni scenarij pretvoriti u vrhunsko remek djelo. Ipak, glumci su zaduženi glumiti u skladu s ciljem filma i konstantno biti dosljedni u tome, a potrebno ih je promatrati u okviru njihovog lika te se zapitati koja je uopće svrha i zadaća pojedinog lika u filmu. Potom ćete moći procijeniti je li glumac doveo lika do ispunjanja tih ciljeva, jeste li povjerovali svemu što je lik rekao te jeste li mu povjerovali da može biti stvaran i pojaviti se u stvarnom svijetu unatoč “filmski“ nerealnim situacijama u kojima se nalazi.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Komentirajte putem Facebook-a

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter