Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je obišao nedavno obnovljenu dionicu pruge Zabok – Krapina te se u pratnji domaćina – gradonačelnika Krapine i saborskog zastupnika Zorana Gregurovića, državnog tajnika u Ministarstvu prometa Žarka Tušeka i zabočkog gradonačelnika Ivana Hanžeka provozao vlakom od Krapine do Zaboka. U obilazak 16 kilometara duge dionice pruge, ministar Butković i predstavnici HŽ Infrastrukture te HŽ Putničkog prijevoza otišli su vlakom 3119 koji je u 10:18 krenuo iz Krapine prema Zaboku.
Podsjetimo, u sklopu projekta obnove dionice Zabok (isključivo) – Krapina (uključivo), koja se nalazi na regionalnoj pruzi Zabok – Đurmanec – državna granica, zamijenjene su tračnice i pragovi te je uređena podloga na 22 željezničko – cestovna prijelaza. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 15 milijuna eura.
Desetogodišnji plan
Ministar Butković zadovoljan je vožnjom i obnovom pruge.
– Nalazimo se na novoobnovljenom kolodvoru u Zaboku koji je bio dio velike investicije na modernizaciji pruge Zaprešić – Zabok, koja je također dovršena. Obnova dionice Krapina – Zabok vrijedna je 15 milijuna eura i predstavlja investicijski ciklus obnove željezničke infrastrukture koji je jako bitan u ovom dijelu Hrvatske, budući da će se sada obnovom te dionice dvostruko skratiti vrijeme putovanja nekome tko ide prema Zagrebu – rekao je Butković te zahvalio HŽ Infrastrukturi, Gradu Krapini i Gradu Zaboku, koji su također sudjelovali u ovim projektima.
Ulaganje se nastavlja.
– Ulaganje u željezničku infrastrukturu je nešto što će obilježiti sljedećih desetak godina. Mi smo uz pomoć Europskih fondova i Europske investicijske banke digli veliki zajam koji je već u realizaciji, a koji je namijenjen upravo za investicije u lokalne i regionalne pruge, tako da taj veliki investicijski ciklus kreće i ovdje u Krapinsko – zagorskoj županiji, ali i diljem Hrvatske – poručio je ministar.
Što je s prugom od Zaboka prema stubičkom kraju? Butković je rekao kako trenutno imaju puno otvorenih gradilišta na lokalnim i regionalnim prugama diljem Hrvatske i kako će se ovim zajmom kojeg je spomenuo, a koji iznosi oko 900 milijuna eura, biti obnovljeno oko 500 kilometara lokalnih i regionalnih pruga.
Renesansa HŽ-a
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i rođeni Zagorec Žarko Tušek sretan je što je pruga obnovljena baš ovdje u Zagorju.
– Naravno da smo svi ovdje lokalno sretni i to je samo jedna od točkica naših prioriteta diljem Republike Hrvatske. Ne treba uopće dvojiti da je željeznica nešto bez čega nema modernog gospodarstva i transporta roba i usluga. Građani to cijene i na to su naviknuti i uvjeren sam da ćemo kroz ovakve projekte obnoviti kompletnu regionalnu i lokalnu željezničku infrastrukturu te da ćemo ubrzati sve strateške projekte na međunarodnim koridorima koje smo osigurali. Novaca ima, bitna je dobra organizacija posla i svi zajedno moramo prionuti poslu, ovo je renesansa Hrvatskih željeznica u godinama koje su ispred nas – kazao je Tušek.
Gradonačelnik Krapine i saborski zastupnik Zoran Gregurović naglasio je važnost ove pruge jer je najjači gospodarski dio Krapinsko – zagorske županije upravo na potezu Veliko Trgovišće – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina i dalje prema Humu na Sutli.
– Ona nema važnost samo za učenike, studente, radnike i putnike iz ovog dijela županije, već mislim da ima važnost i za Zagreb jer koliko će više putnika ići na željeznicu, to će biti manje gužve kroz Zagreb. Na svima nama je da se potrudimo da putnike opet vratimo na vlak. Nakon što je prošle godine prestalo prometovanje vlakova na ovoj dionici pruge zbog izuzetno lošeg stanja pruge, promptno su reagirali i resorno ministarstvo i HŽ Infrastruktura, osigurana su sredstva i krenulo se s rekonstrukcijom pruge – naglasio je krapinski gradonačelnik.
Osvrnuo se i na koji način bi bilo najbolje uskladiti vozni red da odgovara učenicima da na vrijeme dođu u školu, radnicima i slično…
– Velik dio toga je implementiran u novi vozni red, uvedeno je nekoliko novih linija, sad imamo vremena vidjeti još do prosinca, kada kreće novi vozni red, da se još eventualno nešto uskladi ako treba. Zahvaljujem još jednom HŽ Infrastrukturi što su raspisali natječaj za rekonstrukciju kolodvorske zgrade u Krapini, proveden je postupak javne nabave. Došle su dvije ponude, u tijeku je pregled i ocjena ponuda i siguran sam da će se barem do svetog Nikole, odnosno do Dana Grada Krapine vidjeti skela i da se krenulo s rekonstrukcijom te zgrade – zaključio je Gregurović.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić rekao je kako HŽ Infrastruktura ulaže veliki novac u glavne koridore iz europskih fondova.
– Mi u sljedećih deset godina planiramo uložiti šest milijardi eura iz EU fondova. Do prošle smo godine imali paradoks da ulažemo milijarde u glavne koridore, a lokalne i regionalne pruge su nam bile zapostavljene. Zahvaljujući kreditu koji je osigurala Vlada Republike Hrvatske, 900 milijuna eura od strane EIB-a, prošle smo godine krenuli u obnovu lokalnih i regionalnih pruga, a jedna od njih je ova. Ti projekti nisu toliko financijski važni za HŽ infrastrukturu, ali su bitni za lokalno stanovništvo i putnički promet – rekao je Kršić, dodavši kako će tim kreditom u sljedeće dvije do tri godine obnoviti možda čak i 550 kilometara pruge.
Povećana frekvencija
Predsjednik uprave HŽ-a Putnički promet Željko Ukić istaknuo je kako su odmah iskoristili priliku i povećali frekvenciju vlakova.
– Tako u odnosu na prošli vozni red, od ovog voznog reda, od 4. rujna, imamo pet vlakova više. Sigurno da će to podignuti kvalitetu prijevoza i dostupnost prijevoza – kazao je Ukić. Lani je iz Krapinsko – zagorske županije bilo dva milijuna putnika, a ove se godine očekuje povećanje.
Gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek je, kao i svi okupljeni, također zadovoljan obnovom pruge.
– Veseli me da smo se danas okupili na događaju koji je bitan za cijelo Zagorje, ali i za Grad Zabok. Nakon rekonstrukcije pruge Zaprešić – Zabok, ovo je logičan nastavak. Ovom rekonstrukcijom, ali i budućim rekonstrukcijama stvaraju se pretpostavke da se uklopimo u jedan trend kojeg podržava i inspirira Europska unija. Zahvaljujem na razumijevanju, a što se tiče krapinske zgrade, s obzirom na to da je rekonstrukcija pruge krenula od Zaboka prema Krapini, nadam se da će rekonstrukcija zgrada krenuti od Krapine prema Zaboku – zaključio je Hanžek.